جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۶:۵۰

عدم توسعه یافتگی تعاملات در جامعه‌ دریایی ایران

باشگاه خبری فراساحل: مشکلات فعلی ایجاد شده برای انجمن مهندسی دریایی ایران در درجه نخست بیانگر عدم توسعه یافتگی تعاملات ما در جامعه دریایی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از فارس، ‌حدود دو سال از انتخابات هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران می‌گذرد، انتخاباتی که نتیجه آن از سوی نهادهای ذی صلاح تأیید شد‌، اما اعضای هیئت مدیره پیشین این انجمن تا به امروز از تحویل اسناد و مدارک و دارایی‌های این انجمن به هیات مدیره جدید خودداری کرده‌اند. مشکلات فعلی ایجاد شده برای انجمن مهندسی دریایی ایران در درجه نخست بیانگر عدم توسعه یافتگی تعاملات ما در جامعه دریایی است؛ امروزه مردم سالاری را در جوامع مختلف با نحوه انتقال قدرت در نهادهای مختلف یک جامعه می‏‌سنجند؛ هرچه‌ فرآیندهای انتقال قدرت با سختی بیشتری انجام شود، فرآیند توسعه در آن جوامع به تعویق می‏‌افتد.

همین موضوع عدم تحویل انجمن مهندسی دریایی ایران‌ در لایه‏‌های درونی خود بیانگر بسیاری ناگفته‌‏ها است؛ به عنوان مهمترین زیرلایه این موضوع می‌‏توان به این امر اشاره کرد که ساز و کارهای مدیریت کلان و نظارت بر نهادهای صنفی و مردمی باید به صورت گسترده تقویت شود تا ضمن عدم ورود نهاد ناظر به مسائل اجرایی یک نهاد، یک شخص نتواند با اقدامات خود منافع یک جامعه را به خطر بیندازد. فقط ‌در این صورت است که نیروی جمعی موجود در این نهادها، با احساس امنیت از فضای فعالیت خود، به صورت مؤثری آزاد شده و می‏‌تواند اهداف برنامه‏‌ریزی شده برای توسعه جمعی را به پیش برد‌؛ بنابراین در شرایط عدم ساخت‌یافتگی نهادی، موتور توسعه کشور که همانا مردم و نهادهای مردمی و بخش خصوصی هستند، هیچ گاه با همه توان فعالیت نخواهند کرد. برای بررسی بیشتر این موضوع کافی است به اوضاع و احوال امروز انجمن مهندسی دریایی ایران نگاهی بیاندازیم‌.

سرمایه این نهاد حدود دو سال است که بدون بهره‌وری بلوکه شده است، معتبرترین روی‌داد دریایی کشور دچار ضعف شدید شده و در سال گذشته با کاهش شدید مخاطب اجرا شده است، همچنین جلسات هیأت مدیره قبلی انجمن تشکیل نشده و کلاً یک انجمن علمی تخصصی توسط یک مدیر داخلی بدون مدارج علمی مرتبط، اداره می‏‌شود. تمرکز صرف بر برگزاری‌ رویدادی صر‌فاً اقتصادی نظیر نمایشگاه دریایی نیز در این حوزه قابل تأمل است. دارایی‏‌های انجمن مهندسی دریایی نظیر کانال اطلاع رسانی، همایش فراساحل و غیره در معرض نابودی است، یا عده‌ای به دنبال این هستند که در صورت عدم امکان تسلط بر انجمن، آن را منحل کنند. این موارد اوضاع نگران‌کننده‌ای را برای انجمن مهندسی دریایی رقم زده است و هیأت مدیره منتخب انجمن با دست خالی در حال جنگ با همه این مشکلات هستند.



  کد خبر : 5548
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :